Petras Värld av Utmaningar

Ett regnigt Stockholm!

Publicerad 2014-04-08 22:13:46 i April 2014,

Stockholm är en fin stad. I alla fall om man har möjlighet att titta upp. Idag regnade det så mycket att gatstenen fick störst uppmärksamhet, dessvärre. Ibland var den lagd i fina mönster, ibland saknades någon sten, och ibland låg den rak, tråkig och trist. Jag hade planer på att ta mig till Söder för att besöka flickorna på "Pärlans konfektyr", men det blev inget med det. Tråktisdag! Blä! 
Istället åt jag middag med en kollega och knatade upp på hotellrummet för att sedan gnaga i mig ett helt koppel med pingvinstänger och spana ut över paraplyinfernot på Drottninggatan. Imorgon åker jag hem. Hem till mina pojkar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela