Petras Värld av Utmaningar

Att spola ner kläderna i toalettstolen är ett alternativ..

Publicerad 2014-02-06 18:19:00 i Februari 2014,

 ..i alla fall om man är ett år, heter Frej, och vill hjälpa mamma lite på traven med sitt klädbekymmer. Jo, så är det. Min nytvättade klänning hängde inte längre för torkning på linan då jag vände ryggen till, den låg halvt nerdragen i toalettstolen. Det räcker att man tittar bort en sekund för att stoppa in tvätt så har någon form av experiment skett på andra sidan av rummet. Att Frej nu kan öppna toalettlocket och spola lite så där halvt själv har blivit lite som ett äventyr hos oss för man vet aldrig riktigt vad som kan ligga i toalettstolen när man tittar efter. Min mascara var det värsta fallet för den låg och vippade allra längst in. Man kunde liksom se att det var något svart som hoppade upp och ner med vattnets rörelser. Min första tanke var naturligtvis att spola, men då kunde det ju bli stopp. Jag drog då på mig ett par gummihandskar och kräktes lite inombords innan jag stoppade ner handen för att gräva fram eländet. Kanske får vi sätta spännband på toalettstolen. Det är ju ett alternativ.

360 dagar kvar. Tjohoo!

Kommentarer

Postat av: Anita

Publicerad 2014-02-06 20:41:02

Vilken buskille men man kan ju inte veta hur alla tvättmaskiner ser ut . Mamma och pappa stoppar ju in kläder i tvättmaskinen då måste ju Frej göra samma expreriment med toastolen.

Postat av: Christian

Publicerad 2014-02-07 07:19:55

När man är så liten som Frej så kan man ibland inte hitta rätt ord för vad man tycker. Då visar man med handling!

Svar: Du är så klok Christian! Hmmm
Petras Värld av Utmaningar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela