Petras Värld av Utmaningar

"provsmakar livets heroin" - Håkan Hellström

Publicerad 2014-02-20 20:01:15 i Februari 2014,

Ord är en konst. Jag kan bli trött på ord ibland, speciellt då man läser morgontidningen där texter sköljer över en som en fontän och allt låter likadant. Den skolade framtoningen tar över och ut sprutar allt annat än klart vatten. Det finns inget liv. Enkelt, tydligt och så in i bängens tråkigt. Att texterna ser ut som de gör har ju sin förklaring, men jag gillar det inte. I alla fall inte idag.

Jaha, vad hände nu, kanske ni tänker? Ska hon inte sy och fota spektakel idag? Nej, idag tar vi en paus och ägnar oss åt två fina killar som vet hur ord ska byggas. Två kontraster. En av dem fick flera grammisar igår och det var han helt klart värd. Han är fin den där goa killen från götet, sprallig och härlig! Sedan har vi ju Kristian också. En kille som inte behöver många ord för att fånga mig. Jag tror nog inte att jag behöver säga mer än så… Mer än att jag saknar honom.  

Håkan Hellström - Valborg

”Änglarna har åkt på pisk
gårdarna är grönsvarta
och i Azalea kan man
inte undgå att bli kär
där går en som svär att allt du gör är gott

mhm, ja, jag är din
om du vill ha en idiot lägg din hand i min
mhm, lägg din hand i min

Har ingen plats att kalla hem
i detta pissiga vårregn
ett förortsgäng kapar en spårvagn hem i vårkvällen
provsmakar livets heroin
mhm, och om du någonsin
vill ha en idiot lägg din hand i min
mhm, lägg din hand i min
du kanske aldrig når det du vill nå
men du når mig
du kanske aldrig får den du vill få
men du får mig”


Kristian Gidlund – I kroppen min

I bloggen "I kroppen min" kan man följa Kristian Gidlunds kamp mot cancern, ända fram till livets slut. Han skildrar dagarna från hopp till förtvivlan och glädje till frustration på ett naket och oerhört vackert sätt. R.I.P

 ”Så föll ett långsamt regn genom trädgården.

 Och jag gick ut för att stilla en oövervinnerlig törst.”

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela