Petras Värld av Utmaningar

Två hjärnhalvor funderar i onda banor!

Publicerad 2014-02-13 19:31:00 i Februari 2014, Sy,

Tygdelarna ska nu sammanfogas och spänningen är olidlig. Tänk om jag klarar det! Med lite tur så blir det en klänning, och med lite otur så blir det inte en klänning. Igår fick jag inte till det, men nu satsar jag igen. Symaskinen är redo. Jag är redo. Nu kör vi!

Men, NEJ nej nej, jag kan inte sy med vit tråd på blått tyg, måste bara byta först..

Fxx, har ingen blå tråd. Orkar inte. Undrar vad som går på TV??

2-0 till sykonsten mot Petra. Utmanaren ligger utslagen på marken, sprattlar inte alls, har ingen energi… Hjärnhalvorna funderar i onda banor. Om man nu kan köpa färdiga mönster, kan man då inte också köpa färdigt utklippta tyger efter de färdiga mönstren. Och få färdiga sömmar på de färdigklippta tygerna.. Lite som att handla en färdigrätt på Maxi, fast inte i närheten av att handla en klänning i en butik, eller ..??

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela