Petras Värld av Utmaningar

Nu händer det grejer..

Publicerad 2014-06-06 22:39:29 i Juni 2014,

Ja, det är väl därför det inte händer så mycket här kanske. Dagarna är fyllda av aktiviteter och man hinner inte sätta sig ner och fundera kring vad det är som hänt förrän man är mitt inne i ett nytt äventyr. Jag får helt enkelt acceptera att denna månaden kommer rusa förbi utan att jag får den lilla tiden vid datorn eller vid symaskinen som jag egentligen behöver. Istället är det full koncentration på utbyggnaden av huset och att ge sig i kast med stora förändringar på jobbet. Både husbygget och förändringarna på jobbet leder i rätt riktning, till något bättre. Hela tiden eftersträvar man att få det bättre, och när man nått dit man vill så vill man bara ha mer. Varför är det så? Mer prylar, mer bekymmer, mer att göra och mindre tid. Egentligen borde det ju vara tvärt om. Mindre prylar och mer tid, det är ju det man borde eftersträva. Men människan fungerar inte så, i alla fall inte jag. Jag försöker ju tänka rätt genom att ex. inte handla kläder på ett år, men man borde göra så mycket mer, för sin egen skull.
 
Jag sneglar lite på klockan och inser att det är dags att krypa ner och sova. Ännu en dag har gått och man är helt slut. Men det har varit en bra dag fylld av frisk luft och härliga skratt. Frej och jag har bekämpat ohyra på rosenbuskarna, tvättat i mängder och slängt gammal panel på släpkärran. Imorgon blir det ett besök till tippen för att göra sig av med gamla husdelar. Stackars huset, men jag ska bevara själen, det lovar jag!
Klart att jag måste bjuda på en byggbild innan jag stänger ner, och mer lär det också bli framöver. Utbyggnadsprojektet har ju bara startat. Att blicka ut över trädgården nu är ingen vacker syn, men det väcker tankar av nyfikenhet och längtan. Ja, nu händer det grejer...
 
 

Kommentarer

Postat av: Birgitta

Publicerad 2014-06-06 22:43:42

Det kommer bli jättefint! Det ska bli kul att se hur det blir :)

Svar: Ja, hoppas verkligen att det blir som vi tänkt! :)
Petras Värld av Utmaningar

Postat av: anita christensen

Publicerad 2014-06-07 07:12:40

det blir säkert helt underbart.

Svar: Ja, det får vi hoppas! ;)
Petras Värld av Utmaningar

Postat av: millandante

Publicerad 2014-06-12 20:24:26

Ja den där balansen mellan allt är inte alltid lätt... men fint blir det:)
Önskar en fin junimånad mitt i allt!

Milla

Svar: Tack snälla! ;)
Petras Värld av Utmaningar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela