Petras Värld av Utmaningar

Att blunda genom Stockholm!

Publicerad 2014-03-11 18:30:00 i Mars 2014,

Imorgon blir det en kort visit till huvudstaden. Hade jag haft mer tid så hade jag pinnat iväg till Söder och besökt ”Pärlans konfektyr” för att få med mig lite godbitar hem, men jag anar att det blir för tight om tid. Dessutom skulle jag få plåga mig igenom kvarter efter kvarter med butiker till bredden fyllda med ljusa pasteller. Drottninggatan är nog mitt största hot. Från kontoret vid Kungsbron är det bara att ta det stora brysselsteget en bit in på Kungsgatan för att hämta lunch på Sushi King och sedan vända igen. Då hinner jag inte nå fram till alla vidöppna butiker. Det är min plan. Det hade ju varit trevligt att ta en snabbtitt på "Ohlssons tyger" såklart, men då är man farligt nära de där hemska damerna som bär runt på kassar med bokstäver i trevliga kombinationer. Jag får helt enkelt blunda mig igenom stadens shoppingkvarter. Men tänk om man krockar med en Desigual- eller Odd Mollypåse som  plötsligt öppnas och blottar sitt innehåll. En vårkofta från Odd Molly kan ju få vem som helst att dreggla. Tur att jag har ett reservlager av Frejs dregglisar i handväskan, de kanske kan behövas!

Den där kragen som skulle sys igår gick inte så bra. Tyget gick nämligen inte att hitta. Jag letade på alla troliga ställen och sedan på alla icke troliga ställen innan jag tillslut gav upp och tjurade ihop. Så idag hittade jag påsen på jobbet, precis som att den gjorde någon nytta där? Hur tänkte jag då? Inte vet jag? Men ikväll gör vi ett nytt försök och hoppas på det bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela