Petras Värld av Utmaningar

Earth hour, Hejdå bäcken och Dramatiska Ordlekar

Publicerad 2014-03-31 18:58:21 i Mars 2014,

Oj, vad solen sken på oss i helgen! Det fanns varken tid för att baka, sy eller bädda sängen och vi var ute tills vi lekt slut på all energi och lite till. Inte förrän Frej lade sig för att somna i rutschbanan var det dags för att gå in. Grillen fick nytändning och balkongen invigdes. Vilken härlig helg. Så bestämmer vi att det alltid ska vara!

Med lite skam i kroppen tittade vi även på Gladiatorerna, tills vi insåg att hela området var bäcksvart. Hade strömmen gått hos alla utom hos oss? Märkligt! ”Earth hour” hade vi helt missat. Men vi kan väl ha en egen ”Earth hour” någon dag. Det är ju faktiskt någonting man ska tänka på hela tiden. Sedan blir det ju lite kaos och överbelastning i ”obstinatorn” då alla ska starta igång TV:n igen på en och samma gång vid kl. 21. Så vi tittade glatt färdigt på Gladiatorerna och fortsatte att vara rädda för ”Bullet”, kvinnan som man hoppas att man aldrig möter en kväll på stan.

På söndagen vaknade vi kl. 06.00 och var redo för en ny strålande dag. Vi väckte hästarna som sov borta i hagen och lyssnade på fåglarnas ljuvliga skådespel. Vårbäcken strilade fram längs vägkanten och då den tog slut vinkade vi hejdå till bäcken och fortsatte vidare. ”Heddå” stenen, ”heddå” stolpen, ja, allt vi gick förbi vinkades av.

Det finns små pauser under dagen som vanligtvis brukar vara i några sekunder, som till exempel då man diskat och funderar på vad man ska göra därnäst. Vanligtvis brukar man inte fylla dem med annat än tankar, men nu under en tid har jag haft annat för mig. Så fort jag avslutat någonting så har jag belönats med att få lägga ett ord och spela ”wordfeud”. För några år sedan spelade jag en hel del, sedan har det långsamt blivit mindre och mindre. Men den här helgen återupprättade jag spelmanin och bokstäverna flödade som aldrig förr. De dramatikfyllda pauserna blev efter hand allt fler och växte även i längd på något konstigt sätt. Nu har jag fått spelförbud!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela