Petras Värld av Utmaningar

Snor, Odd Mollyabstinens, Pumptvål och Juliga Vitsippor!

Publicerad 2014-05-03 12:50:00 i April 2014,

Vill först och främst bara sammanfatta Frejs första halvår på dagis med ordet "Snor". Det finns inget slut på det... Snor.. snor snor, Jag Hatar Snor!

Att gå in på mejlen eller Fejjan är för närvarande helt livsfarligt. Speciellt i ett läge där man är trött, hängig och tycker synd om sig själv. Jag är nämligen fullständigt bombaderad av Odd Mollybutiken i Barkarby från alla håll. På mängder av stänger hänger nu kläder från provkollektioner och dinglar i precis min storlek. Elakt tycker jag. Vad gör jag nu? VILL HA! Men får inte köpa en endaste liten scarf. Jag måste verkligen komma igång med att sy. Behöver en klänning nuuu... !!!

Elden sprakade för fullt nere vid Saltviksbryggan i onsdags. Som styrelsemedlem i Saltviks byalag kände jag att jag var tvungen att göra en insats och hjälpa till. Korvgrillning, vårtal och majbrasan var redan igång, så jag var tvungen att hitta på något annat. Jag samtalade med alla ansvariga och vi kom överens om att det behövdes en eldvakt. - Det tar jag!, svarade jag med stolthet och ett leende. Sedan skickade jag ner Tom för sista nattpasset vid brasan. Jag är ju mörkrädd kom jag på. Så får man väl göra, eller?

Till slut tänkte jag bara bjuda på lite vårbilder i julens tecken. Har man ingen riktig vas så får man lösa det på annat sätt. Och tar pumptvålen plötsligt slut och glöms bort på inhandlingslistan så får man ta fram det man har:

 
 
 
 
 

 

 

 

 

Kommentarer

Postat av: Birgitta

Publicerad 2014-05-07 22:59:16

Snor ja.. usch! Josefina hade till och med snor bakom trumhinnan till slut, när hon var i Frejs ålder. Det blev plaströr i båda öronen efter 7:e penicillinkuren och vips hade vi en glad tjej utan ont i öronen så fort hon blev förkyld och som bonus fick hon även hörseln tillbaka :). Hoppas ni slipper sådana erfarenheter.

Svar: Men usch.. stackars liten! Tur att det ordnade sig efter allt.. Snor bakom trumhinnan vill vi inte vara med om..
Petras Värld av Utmaningar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela