Petras Värld av Utmaningar

Färg på väggar & Nya galna upptåg

Publicerad 2014-10-27 19:54:00 i Oktober 2014,

I helgen åkte skyddsplasten ner och för första gången kunde man se rakt igenom hela vardagsrummet. Vilken skillnad! En liten knuff på soffan in mot hörnet av rummet också och sedan blir det riktigt Latjo Lajban. Vad hände med vårt lilla hus egentligen? Snart finns ingenting kvar. Hade jag fått spara utedassdörren åtminstone så hade jag målat och hängt upp den i vardagsrummet som ett minne från förr. Men några saker har jag ju så klart gömt undan, jag är ju inte galen heller och tids nog kryper de fram troféer på väggarna, det ska jag se till..

 
Av ren energiboost ifrån framstegen med renoveringen så kom jag även på lite nya galna upptåg att genomföra. Harlequinmönstret (diagonalt rutmönster) ska ta över huset, i alla fall om jag får bestämma ..och det är klart att jag får! Jag har redan börjat skissa fram ett förslag på ytterdörrarna och på klädskåpet i hallen som enl. plan ska påbörjas alldeles precis nu.. Jaaaaa, nu är det min tur!!

I veckan släckte jag en brand och jag famlade i mörkret efter vägen ut ur ett galet komponerat hus. Ja, det hela var ju inte så farligt egentligen för jag var ju på brandskyddsutbildning, vilket är lika läraktigt varje gång. Alltid får man med sig ny kunskap som sätter skräck i en under ett par veckor, innan man glömmer allt och blir sitt vanliga slarviga jag igen. Inte visste väl jag att händer kan börja brinna av en vanlig stöt som man får av exempelvis bilen om man smörjt in dem med handsprit och inte tvättat av dem ordentligt. För närvarande går jag inte närmre än två meter från en handspritsflaska och ändå tror jag att jag ska brinna upp. Fy, så läskigt. Jag fick också lära mig att man absolut inte ska ladda sin mobil på natten i sovrummet, men det har jag ju aldrig någonsin gjort så det var ju lätt. Eller hur! För min mobil laddas ju aldrig på sängbordet bland en hög med papper, böcker, tygbitar och annat junk, det skulle aldrig komma på fråga...


Jaha.. att gå in i en Mollybutik är svårt, mycket svårt. Får man inte handla kläder så kommer man istället ut med sånt här:

 
Jag är en obotlig Mollyist, jag erkänner!

Kommentarer

Postat av: Queenie - Mamma till Isabella Reina

Publicerad 2014-10-30 00:51:24

Hejsan! :)

Tävla & Vinn en snigel i valfri färg&text från Trollating.se!!! Perfekta julklappen till de små

Klicka på länken så kommer du direkt till tävlingen!

http://mammaq.vimedbarn.se/tavling-2/

Kram

Postat av: Frida

Publicerad 2014-11-05 18:55:22

Vad roligt att du är med och tävlar! Lycka till!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela