Petras Värld av Utmaningar

Höstmörker, Ap-paket och ett undre London!

Publicerad 2014-10-02 19:45:57 i Oktober 2014,

Hösten närmar sig och mörkret ger sig till känna men idag var det ljumma vindar som svepte längs husknuten då man stack ut huvudet på morgonen. Frej ville inte gå till förskolan utan skulle bestämt följa med OKG*-bussen som åkte förbi och han vinkade med full iver långt efter att den hade passerat. Vad är det egentligen med bussar, grävmaskiner, motorcyklar och gräsklippare som gör att det kan tindra så härligt i ett barns ögon? Kanske kan det jämföras med då jag kliver in i en Odd Mollybutik som dessutom har REA.. Nästa gång jag får handla Mollysar, ja, då kommer nog till och med tårarna, ...iaf. då jag provar kläderna efteråt. Åtta månader av shoppingtorka har satt sina spår och nu längtar man verkligen. Speciellt på hösten är det svårt då de allra härligaste koftorna och brallorna (som Frej säger) tittar fram. Trots att syrummet inte är klart och alla sygrejer ligger i en enda hög så är det nästan så att man vill packa upp och börja sy i ren frustration bara för att få bära någon ny liten tygbit på kroppen. Men skam den som ger sig!!!
                                       (*Bussen som hämtar upp folk som jobbar på Oskarshamns kärnkraftverk, OKG)

Häromdagen kom det hem ett litet paket till Frej och en söt liten apväska från Skip Hop tittade ut. Så urgullig att man nästan tappar andan. Den fick genast en bamsekram och massor av pussar av sin nya ägare och blev nerbäddad i sängen. Det kommer inte bli svårt att hänga den här på ryggen då Frej ska gå till förskolan minsann, det är ett som är säkert. Kanske blir det största problemet snarare att låta den hänga kvar vid sin plats i kapprummet...

 

Här kan man hitta fler härliga underverk från Skip Hop samt besöka Amvinas FB-sida som är full av tips och nyheter när det gäller barn och babyprodukter.

Eftersom kvällarna nu är längre och inomhustimmarna fler så växer längtan efter härliga kvällsbak. Och tänk så underbart att då få Paulina Martinez bok tillsänt som nyligen släppts med titeln; ”12 Sydamerikanska bakverk och desserter”. Av bilderna att döma så kan det nog inte bli annat än gott. Vi får väl se! Jag är sugen på att sätta tänderna i en citronmarängpaj på en gång men saknar kondenserad mjölk så vi får spara härligheten till helgen istället och hoppas att jag kan bjuda på någon bild sedan. Istället avrundar jag kvällen med att läsa lite i en mystisk bok som rör sig i Londons undre värld, "Neverwhere" med "Neil Gaiman". En helt tokigt skön bok som jag inte vet riktigt om jag ska skratta eller gråta åt. Men jag kan inte släppa den!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela