Petras Värld av Utmaningar

*Ikväll smäller det* Hela Sverige syr!

Publicerad 2014-10-14 18:16:27 i Oktober 2014,

Hela Sverige syr! Ja, nog måste jag erkänna att jag längtat efter detta program! Gissar att det även kan trolla fram lite inspiration till att genomföra alla mina syutmaningar som ligger och dräller på golvet i hallen.
Jag behöver ett syrum snarast för nya textiler trillar in hela tiden av någon konstig anledning. Se bara på senaste fynden från Ohlssons som ska bli en/två koftor i vinterkylan. (Är tanken iaf.)

 
 
Men spacklingen och slipningen går som på räls då vi fått lite förstärkning i helgen och alldeles strax är det dags för att måla och inreda. Hjälp!!! Det är ju nu mitt arbete börjar. Vad 17 ska vi ha för färg? Eller ska vi ha tapeter? Man kanske hade kunnat vara lite bättre förberedd trots allt..

Jag skrev något om en citronmarängpaj också häromdagen och här kommer resultatet: Efter att ha vispat för hand i en evighet så att marängen skulle bli lite lagom fluffig så gav jag bunken till mannen i huset för att göra det sista. Dock blev han trött efter att ha tittat på smeten och rekommenderade mixern istället. Ok, tänkte jag som egentligen inte ville smutsa ner den för den är så jobbig att göra ren, men någon elvisp har vi ju inte så jag slet fram eländet och startade igång. Till mitt förtret sjönk då smeten tillbaka till en rinnande vätska igen eftersom all luft sögs ut och jag var nära att kasta ut bunken genom fönstret. Men då jag sansat mig, tittat argt på förslagsgivaren ”som sägs vara ingengör” ett tag och laddat ny energi vispade jag upp marängen någorlunda igen och föste in allt i ugnen. Det kanske inte blev den snyggaste, men god som tusan var den i alla fall och det räcker gott för mig.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela