Petras Värld av Utmaningar

Nu går det fort. Snart flyttar jag in! ..men var tusan är ubåten?

Publicerad 2014-10-21 18:25:00 i Oktober 2014,

Jag säger som Ernst ”Färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst”. Denna karl som kan få en gråsten till en smaragd. Ja, nu går det undan kan man säga och det kliar i fingrarna efter symaskinerna som står i sin stillhet och bara väntar på att bli omhändertagna. Tygerna vilar som ett tungt täcke över dem, men snart ska de släppas ut på grönbete.. mohahahaha.. Då kanske man aldrig behöver köpa kläder mer.. Ehh Glöm det! Februari ”is the shit”, då vet jag en som springer vild utanför närmaste Mollybutik!!

 
Hösten är varm i år. Löven trillar förvisso ner men jag saknar de där riktigt illgula och röda tonerna som normalt sett fyller trädgården med färg. Visserligen finns det en och annan buske som lyser upp i rött men jag tycker mig se mest brunt, dassigt och tråkigt. Det prasslar inte i löven som brukligt och de ligger mest som en blöt dynga och tynger gräsmattan. Var är fladdret, vildheten och färgerna, det undrar jag… ..och var är det ryska ubåten som far omkring i Stockholms skärgård, det undrar jag också?
 
 

På förskolan sjunger de visst om vatten har jag förstått. I gårkväll då jag precis trodde att trollet somnat hördes en viskning; ”dripp dropp, dripp dropp …bara vanligt vatten”. Jag kände igen den där och var tvungen att fylla i så gott jag kunde vilket resulterade i att vi båda satt upp i sängen och nattningen fick börja om på ruta ett. Yihaa! Tror minsann att Agneta Fältskog spelat in den med sin son; Christian, och att jag har den på LP-skiva någonstans, om den finns kvar dvs. På tal om vatten så behöver jag ett paraply för mitt blåste sönder någonstans i Gamla Stan om jag inte minns fel. Kanske ett sådant här SkipHop Zoo paraply skulle passa, iaf. om Frej fick bestämma:

 

undefined

 

Kolla in Amvina!Vad vi älskar dessa SkipHop-djur! Genomtänkta paraplyer fullt med smarta lösningar anpassade för barn!

 
Nu nedräkning till ”Hela Sverige Syr” på sjuan! Såklart!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela