Petras Värld av Utmaningar

En tyngd stol & en pärla!

Publicerad 2014-02-04 19:24:00 i Februari 2014,

Länge har jag försökt inbilla mig att stolen som jag hänger mina kläder på är för liten och jag har sökt envist efter en engelsk Chesterfieldfåtölj på blocket som är sådär lite lagom sliten. Tänk er en vit knappförsedd läderikon som har några år på nacken med svängda tassar och mjuk komfort. En fåtölj med själ. Jag vill fortfarande ha en sådan, men inte för att täcka med kläder utan för att sitta i och läsa.

Såhär ser min packåsna till stol ut idag:

 
                                                                                              
...eller rättare sagt så här ser klädhögen ut, så får jag förklara hur stolen ser ut, ..för den syns ju inte. En vacker dag när den syns så ska jag bjuda på en ny bild. Stolen har några hundra år på nacken och en historia som jag inte känner till dessvärre. Den är av något för mig okänt träslag och har en klädd mockasits som är pappersfylld, känns det som iaf. Jag måste verkligen lätta på trycket för den här stackarn och ge den lite ljus. Den har en signatur men jag har ingen aning om vad den står för. Kanske går det att ta reda på? Hur som helst så älskar jag den, och den är INTE för liten, det är klädhögen som är för STOR. Klädhögen är faktiskt för stor…

Jo, så var det det där jag skrev om igår som kom med posten. Det var en riktig pärla!

Jag åkte en sväng till 30-40-talet och bläddrade i en underbar bok som heter ”Pärlans Konfektyr”. Med ekologiska råvaror, härliga recept och sköna frisyrer tillverkar några jazziga tjejer kola för glatta livet. Tänk så kul, det svänger ju! I boken finns en mängd olika recept, härliga bilder och sköna håruppsättningar att grotta ner sig i om man känner för att piffa och pyssla lite. Jag är helt såld. I helgen blir det kola!

 De har också en liten butik på Nytorgsgatan i Stockholm så nu vet ni vart jag ska gå nästa gång jag åker dit.

http://www.parlanskonfektyr.se/

..och en nätbutik för de som inte klarar att vänta :)

http://parlanskonfektyr.tictail.com

 

Kommentarer

Postat av: Anita

Publicerad 2014-02-04 20:55:17

Det är inget fel på kläderna dom är ursnygga och det är stolen också så en särdelning av dem skulle säkert räcka.

Svar: Ja, det är just det.
Petras Värld av Utmaningar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela