Petras Värld av Utmaningar

Nedräkningen har börjat!

Publicerad 2014-02-01 14:11:29 i Februari 2014, Sy,

Jaha.. då var man här, på första dagen. 365 dagars frustration väntar!
Av alla tokigheter som jag hittat på så är det här kanske en av de värsta, i alla fall för mig. Som klädtokig har jag nämligen bestämt mig för att inte handla ett endaste klädersplagg på ett helt år. Jag som mer än gärna handlar MASSOR och JÄMT. Hur det kommer gå har jag ingen aning om men jag har en positiv inställning ännu så länge iaf. så här på första dagen. Det är ju bara 365 dagar kvar, inte så långt, eller... ??
Den här bloggen kommer att fungera som någon form av terapi och stöd för mig och det kan verkligen behövas.
Hur jag kom på den här galna idén, kanske någon undrar? Jag öppnade helt enkelt garderoben och kläderna fullkomligt anföll mig och rasade ner i en stor hög. Jag har FÖR mycket kläder och har massor som jag aldrig ens har använt. Så för miljöns skull och för min egen så har jag nu bestämt mig, på den vägen är det!
Jag får sy egna kläder och sy om gamla kläder, men inte köpa nya. Håll tummarna för mig!
 
 

Kommentarer

Postat av: Daniel

Publicerad 2014-02-01 18:16:46

Vilken rolig ide! Ska bli spännande att se hur de går :-)

Svar: Tack! Ja, jag behöver allt stöd jag kan få ;)
Petras Värld av Utmaningar

Postat av: Marie

Publicerad 2014-02-01 20:38:33

Blir ju skitlätt!! Du som syr så bra:) heja hejja

Svar: Tack snälla! Barnkläder är lite lättare än vuxenkläder antar jag, har ju inte provat ;) Kanske kommer jag i en stor body med rosa elefanter till sommaren haha..
Petras Värld av Utmaningar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela