Petras Värld av Utmaningar

Födelsedag, Låda på Posten och en Hemsk & Ofärdig Klänning

Publicerad 2014-05-10 13:39:11 i April 2014,

Ibland fyller någon i familjen år och då blir det tårta. Det här året meddelade födelsedagsbarnet kl. 22.00 kvällen innan kalaset att han ville ha en cheesecake istället för vanlig tårta. Hur gör man en cheesecake på en timme snarare än ett dygn är min fråga Framförhållning är det som gäller här.

Just det, det kom en avi om att det fanns något att hämta på posten också. Jag åkte dit och kom hem med en stor låda som jag genast slog in till födelsedagsbarnet. På morgonen rök pappret och kartongen öppnades.  
- Se där! En juicecentrifug. Inte illa. Det kunde ju varit vad som helst. Vi har många lådor nu. Tur att vi bygger ut.

 

 Så till den hemska bilden också. Ser ni vilket monster. Den här åker i sopen! …och så börjar vi om! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela