Petras Värld av Utmaningar

Kadidia

Publicerad 2014-02-05 10:03:00 i Kadidia,

Vissa dagar så är det väldigt lätt att hålla sig ifrån shopping. Idag är en sådan.

Jag har ett fadderbarn från Mali, Kadidia, sedan några år tillbaka. Hon är som vilken annan härlig unge som helst och älskar att dansa och är duktig i skolan. När hon har möjlighet att vara där det vill säga. I den senaste rapporten såg det inte så bra ut och nu måste hon gå om en klass för att komma ikapp. Man känner sig så maktlös och vill ju så gärna hjälpa den här lilla tjejen som brinner för att läsa och skriva precis som jag. Då jag skickar skrivmaterial till henne och små presenter som alla barnen i skolan kan ha nytta av så blir hon helt överlycklig bara av presentpappret. Så sitter jag här och grämer mig över att jag inte får köpa en viss blus eller klänning. Men så är det ju, vi lever i olika världar, fast ändå i en och samma. I ett brev ifrån henne skriver hon att hon tycker att snön ser så härligt mjuk och skön ut, som bomull. Jag har försökt förklara hur kall den är och har tagit bilder på fotavtryck och is som droppar, men det är svårt för henne att förstå. Att hon sedan tvingas jobba hemma på dagarna för att få mat för dagen och inte har tid att gå i skolan, det kan inte jag förstå. Konstigt att det ska behöva vara så. På något sätt måste jag försöka hitta en väg att hjälpa henne, man känner ju ett ansvar när vi har haft kontakt i så många år och jag gillar ju den här tjejen så himla mycket. Det här är min tuffaste utmaning, iaf. rent mentalt...
 
 

Kommentarer

Postat av: anita christensen

Publicerad 2014-02-06 06:16:14

Ja ibland hittar man inga lösningar på utmaningarna men ett gott samvete har man ändå för att man gör något.

Svar: Jo
Petras Värld av Utmaningar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela