Petras Värld av Utmaningar

- Frej, hur låter lejonet? WAAA

Publicerad 2014-02-21 18:39:00 i Februari 2014, Sy,

Då var det färdigt! Ränder och muddar i ett enda virrvarr. Blev det snyggt? Jo, men ta mig FXX så blev det en blå mudd på vänster arm och likaså på vänster ben, precis som jag räknat ut att det INTE skulle bli. Det var inte jag som gjorde fel, det är ALDRIG jag som gör fel. Byter jag ut den blåa mudden på benet så innebär det att jag måste klippa i tyget och då blir armen kortare. Eller jag menar då blir benet kortare. Byter jag ut den blåa mudden på armen så innebär det att jag måste klippa i tyget och då blir benet kortare, eller jag menar då blir armen kortare. Ja, ni ser hur jag tänker. Inte lätt att sy då. Jag får skylla på mitt virrvarr där uppe och låta det se ut som det gör. Är man färgblind på det ena ögat så kanske man inte ser problemet, eller rättare sagt om man är färgblind på nedre delen av det ena ögat eftersom båda muddarna sitter på samma sida, så kanske man inte ser det. Undrar hur många som är det? ALLA kommer se det. Och mest jag. För jag kommer att se det HELA tiden. Även när jag sover. Ett tag i alla fall. Tills jag kan skratta åt det, vilket dröjer si sådär en 40 år. Men det är ju inte så länge, eller hur? FXX!!!

 

 

Så då går vi vidare med nästa projekt eftersom allt annat gick så bra. Att sy en klänning var det visst! Eller i alla fall att försöka sy en klänning. Blir det ingen så får jag ju gå i mina gamla trasor i ETT ÅR och det vore ju hemskt tråkigt. Speciellt med tanke på att jag har så FÅ klänningar. Nästan inga alls när jag tänker efter. Jag ser dem i alla fall inte. Tvättkorgen buktar ut lite sådär lagom så där kanske ligger någon enstaka liten stackare. Möjligen. Men jag tittar inte efter för jag tror nog trots allt att där inte finns någon. Jag tvättar ju alltid alla klänningar på en gång då de hamnar i tvätten. Speciellt de som det står handtvätt på. Varför står det HANDTVÄTT på alla mina klänningar? Precis den där känslan som man får när man måste ut och shoppa. Jag MÅSTE ut och shoppa för jag har inga klänningar, ALLS! De jag hittar är 10-20 år gamla, MINST. Idag använder jag inga fina ord och endel bokstäver är stora. Petra är frustrerad och lite lite ARG! Men bara ytterst lite… …nästan inte alls!

-          Frej, hur låter lejonet? WAAAA

Nu tar vi fredagsmys! Skit i klänninghelvetet! (Undrar om man får svära på bloggar? Jag kanske åker fast? Får sitta i finkan i flera år.. Gud, så skönt! Då kanske jag får tid att sy en klänning till Madeleines nya bebis. JAA!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela