Petras Värld av Utmaningar

Ett eget rum för svordomar!

Publicerad 2014-02-24 19:42:00 i Februari 2014, Sy,

Näe, jag svär inte så mycket, blir bara lite irriterad ibland när saker inte går min väg. Efter att ha läst boken "Sy! Från hood till skjortklänning" av Jenny Hellström Ruas inser jag att jag inte är ensam om att uppleva frustrationsprövningar då man syr. Det är tydligen en del av lärandeprocessen. Här finns massor med tips på hur man kan lugna ner sig och inte få utbrott genom att ex. steppa mellan symaskinen och strykbrädan etc. Sedan är den ju oerhört snygg också. Se själva! Ofta är symönster väldigt klassiska, lite tråkiga och intetsägande men här hittar man massor med roliga och lite annorlunda mönster som sticker ut.

 

Jo, just det, det var ju dit jag skulle komma. Jag ska få ett syrum, ett alldeles alldeles EGET. När vi bygger ut huset nu till våren så planerar vi för ett gästrum kombinerat med syrum/pysselrum vilket blir galet bra. Då slipper man asa fram symaskinen och kasta runt med alla tygerna varje gång man ska sy och kan sortera in allt så att det ser snyggt och prydligt ut. Så härligt! Dessutom får jag en hel vägg att klottra på som kommer att gå i vintagestil. Jag som älskar att klottra och har med envishet redan bemästrat fyra väggar i vårt hem med mina penseldrag. Detta blir väl en ny utmaning då allt står klart efter sommaren men vad jag längtar.. Så skulle vi någon gång få för oss att flytta så får huset flytta med.

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela