Petras Värld av Utmaningar

Ett genombrott! Yihaa!

Publicerad 2014-02-26 20:39:17 i Februari 2014, Sy,

Det är helt galet! Jag har sytt grunden till min första klänning! Fick ihop den tillslut efter en himla massa knasigheter och galenskap. Jag sydde så sakta och försiktigt att jag nästan undrade om det blev några stygn överhuvudtaget. Men det blev det! JAA!
 
 
Den är inte helt klar och är lite för lång så jag kommer att korta den lite. Mönstret var lite stort så ev. får jag minska ner lite i midjan också men annars gick allt enligt plan. Hurra!! Man kanske inte ska vara så självkritisk iaf. efter att ha läst på Underbara Claras blogg idag fick jag en liten putt i rätt riktning kring mitt kritiska tänkande. Man kan mer än man tror! Jag ska försöka hitta ett fint vitt band om midjan och få till en vit krage också sedan är jag i mål.
 

Kommentarer

Postat av: anita christensen

Publicerad 2014-02-27 06:16:59

grattis det visste jag väl att du skulle klara.

Svar: Tack mamma, du är mitt största fan! ;)
Petras Värld av Utmaningar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela