Petras Värld av Utmaningar

Skroten!

Publicerad 2014-02-16 20:12:00 i Februari 2014, Sy,

Helgen har fyllts av lek, inspiration och skoj hos våra nära och kära i Borås. Man är alltid så förväntansfull när man åker dit och kommer alltid hem full med inspiration & en himla massa tyger. Härligt! Jag behövde verkligen den här energin för att kunna gå vidare med mina projekt här hemma.
 
Under lördagen, medan våra underbara skiddamer tog hem OS-segern, bemästrade vi "Skroten". Eller i alla fall en liten del av den. I hjärtat av lilla Kinna, utanför Borås, finns ett tyglager som är lite av ett paradis för den som gillar att sy. Här finns allt!  ..och till bra priser! Personalen är supertrevlig och man blir sådär lagon korsögd av att gå runt, känna och välja ut de tyger man vill ha. Denna gången kom jag dit utan att ha någon direkt plan vilket resulterade i att jag plockade i tyger i vagnen, lastade ur dem, plockade i, lastade ur och plockade i igen... lite frustrerande var det men hur galet kul som helst!
 
 

Kommentarer

Postat av: anita christensen

Publicerad 2014-02-17 06:11:51

härligt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela