Petras Värld av Utmaningar

Manchester i mörker och ljus & vårt framskridande hus!

Publicerad 2014-07-01 21:45:00 i Juli 2014,

Så här i rusningstider innan semestern sitter jag och knaprar på röda Zoo-tabletter, fyller år och drömmer om ett liv i solstolen. Veckan som var försvann i en engelsk dimma av knasigheter och nu är det en ny vecka med nya tag och massor av mejl i inkorgen. I Manchester tar det en timme att få snabbmat (fish & ships) och man är helt oförmögen att stänga av felaktiga brandlarm på nätterna. För jag är inte bitter. Det kommer dröja innan jag sätter min fot där igen, dessvärre. Staden suckar av gamla tomma och nersotade industribyggnader inklämda bland nya och moderna bländande torn och broar. University of Manchester visade dock på en historia som åldrats med värdighet, vilket var en skön plats i tillvaron. Man kan inte döma en stad efter att endast ha varit där i ett par dagar, men man hade ju förväntat sig att se Oasis iaf., men inte en enda Gallagher i sikte!!
 
 
 
Hemma går det undan och huset börjar ta form. Lite rörig tillvaro för tillfället men det ska nog bli ordning på torpet här också. Huset och trädgården samspelar ganska väl med mitt skrivbord för tillfället. KAOS!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela