Petras Värld av Utmaningar

Ångerrätt, Tigerdinosaurier och Lotto!

Publicerad 2014-03-05 20:02:54 i Mars 2014,

Jag utnyttjar härmed min ångerrätt till det jag sa igår. Om jag ändå hade haft någon. Gäller inte 30 dagars öppet snack för dumma utlägg likaväl som för öppet köp? Nä, här gäller visst inget. Den 19:e mars ska jag vara på jobbet i min egensydda klänning. Punkt slut. Waaa..
 
Idag var vi på 1,5 års kontroll. Frej briljerade med att visa sina djurkunskaper. Hästen har alltid varit favoritdjuret, därefter hunden och kossan. Alla klippte han lätt. Men vad hände egentligen då BVC-tanten höll fram en dinosaurie? Jo, Frej kände länge och väl i munnen på alla tänderna, tittade på odjuret och tittade på mamma. Sedan kom det. Tiger! TIGER! Ja, dinosaurien fick vara en tiger idag, en tigerdinosaurie. Sedan slängde han den i lådan och la hästen i dockvagnen och körde iväg.
 
Strax innan läggdags är det Lotto på TV. Frej älskar Lotto, det är det bästa TV-programmet på hela veckan. Eller det enda han får se det vill säga. Fem minuters rullande bollar. Vilken lycka!
 

Kommentarer

Postat av: Anita

Publicerad 2014-03-05 20:19:19

Jag skall gå och leta om jag kan hitta en dinosaurie till lördag.

Svar: Världens snällaste mormor. Han har en bild i en bok som är ganska bra. Det räcker gott om du inte hittar någon..
Petras Värld av Utmaningar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela