Petras Värld av Utmaningar

Det närmar sig bygge..

Publicerad 2014-03-14 19:26:00 i Mars 2014,

Fredagskänslan är den bästa! Varje dag genom hela veckan letar man efter samma känsla men den dyker bara upp på fredagar. Vaknar man en onsdag och tror att det är fredag så kan man med lite tur locka till sig känslan för ett litet tag tills man inser att det bara är en tråkonsdag, och då blir det dubbelt bakslag. När man åker hem från jobbet och har fyra veckors semester framför sig så kommer det en helt annan känsla. Då är man euforisk och ser mjukglassar och badankor istället för bilar på vägen. Lite semestervibbar fick jag idag då jag satt med semesterlistan. Om några månader är det dags! Det är ju galet.

Hemma hos oss är det ännu så länge ganska lugnt men snart drar äventyret igång. Vi ska bygga ut och Frej ska få ett eget rum, eller två, lite beroende på hur han väljer att sprida sina saker. Förmodligen tar han över hela huset. Den stora grushögen utanför fönstret ska bort och trädgården ska komma tillbaka. Om än lite kapad efter det nya bygget. Grunden är redan där och snart kommer snickarna förbi och hälsar på i ett par veckor. De är så välkomna! Äntligen! I dagsläget är vårt garage vitt med rött tak och huset är gult med svart tak. Man kan nästan tro att det bor en designer här, som valt hel fel yrkesinriktning. Förhoppningen är att allt efter sommaren ska vara vitt och rött, men det är många penseldrag till dess. Tur att vi har Frej som hjälper till!

Tänk att äntligen få lite ordning på det här:

 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela