Petras Värld av Utmaningar

Ett tidlöst varumärke!

Publicerad 2014-03-07 18:56:00 i Mars 2014,

Sedan 1854 har Louis Vuitton erövrat modevärlden med sitt välkända Monogram Canvastill. Jag fullkomligt älskar det! Tänk om man ändå hade haft en gammal vintage koffert stående i vardagsrummet som en riktig blickfångare och hedersgäst. Det händer att det läggs ut fina exemplar på olika auktionshus runtom i Sverige och då de för en tid sedan fick in en koffert till Antikrundan kunde man nästan känna hur historien sipprade ut genom de gedigna sömmarna. För det är ju historien, hantverket, utsmyckningen och bäraren tillsammans som ger den magiska känslan som så många vill åt. Jag är en av dem. Tänk att få bära en väska vars sigill har funnits i 160 år. Någon gång kanske drömmen blir sann, vem vet..

Vill man läsa mer om LV och få information om när underbara objekt kommer upp på Bukowskis eller på andra ställen så ska man kika in på bloggen ”Vuitton Love”. Här kan man sjunka in och läsa om både nyheter, vintage, historik och vad som finns till salu. Här finns till och med en video med tips på vad man ska tänka på innan man handlar.

Bloggen rekommenderas varmt.

http://vuittonlove.com/

Det finns naturligtvis också en sida på Facebook så att man inte missar någonting:

http://www.facebook.com/welovevuitton

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela