Petras Värld av Utmaningar

Frej välkomnar våren!

Publicerad 2014-03-10 19:32:00 i Frej, Mars 2014,

Plötsligt händer det! Snödropparna slår ut och våren kommer. I helgen har vi varit ute och njutit av många härliga soltimmar och arbetat i trädgården tills händerna blivit fyllda med rivsår efter buskar och träd som beskurits och fått kärlek. - Ajaj, sa jag till Frej och pekade på rosenbuskarna och direkt var han där och kände så att mamma inte bara lurades. Gungan svingade med vårvinden och det var med ett stort leende vår lille kille räfsade och bar sten. Han fyllde sin lastbil med diverse blandmaterial och sedan bar färden vidare till grannen för att lasta av. Grannen hade dock inte beställt några stenar i varierande storlekar så vi fick vända hemåt igen. BRUM brum..


Sedan var ju mormor och morfar också på besök vilket yttrade sig bland annat i märkliga sånger och spöklekar. Frejs koncentration var på max och det var med nöjda och trötta ögon som han sedan slumrade in på kvällen. Tänk att det kan finnas så mycket bus i en mormor och en morfar. Den efterlängtade dinosaurien dök också upp tillsammans med några andra djur att fylla på med till samlingen. Men bäst av allt. Mormor och morfar hade med sig en säng. Den var sådär lagom gammal, sliten, vacker och underbar som det bara går. Frej klättrade upp i sängen och ner igen sådär 30 gånger innan kvällen var slut och lyckan var total. Även för mamma.

 
Ikväll är jag redo för nya tag med kragen till klänningen och jag hoppas att maskinen är det också. Några hoppstygn vill vi inte veta av. Nu har jag fått tag i ett stabilare tyg också som inte ska bubbla sig enl. utsago. Vi får väl se.  - Mamma, håll nu tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela