Petras Värld av Utmaningar

Hemlängtan & "Ballar av stål"

Publicerad 2014-03-12 19:28:00 i Mars 2014,

Att kliva på det gula Arlanda Expresståget in mot Stockholm ger alltid samma känsla. Man sätter sig till ro, sparkar igång mobilen och går igenom morgonens skörd av mejl. Därefter bläddrar man lite bland sina papper och vips så är man framme. Idag bjöd huvudstaden på ett fantastiskt fint vårväder och bra möten, vad kan man mera begära. Jodå, visst hittade jag till "Ohlssons tyger" också. Det gick hur bra som helst. Jag gick med vidöppna ögon genom shoppingstråket och vågade till och med gå så nära Desigualbutiken att jag såg den i ögonvrån då jag sneddade över Hötorget. Pluspoäng till mig. 
Två velourtyger ifrån fyndhörnan på Ohlssons väckte några hoppsasteg då jag klev ut med min kasse, och så välkomnade såklart "Sushi king" på Kungsgatan med sin vanliga meny. På det hela taget är jag väldigt nöjd. Förutom att behöva sitta på Arlanda och räkna trötta ansikten som är påväg hem. Med tanke på att jag var uppe vid kl. 04.00 imorse så är jag också ganska trött. Jag gäspar var 10:e minut, tittar på klockan alldeles för ofta, äter mitt sega godis och längtar hem. Hem till buskillarna. Undrar just om det finns något bus kvar i mig då jag kommer hem?
 
Det sitter en gubbe med räkmacka här. Den ser god ut. Undrar om man törs ta ett bett på den nu då han gräver i väskan? Det vore en utmaning som heter duga. Lite som programmet "Ballar av stål". Klart att jag aldrig skulle våga men jag ser framför mig hur han skulle reagera. Han är en suris, absolut! Jag låter honom vara. Det är farligt att sitta på flygplatser och fantisera. Tur att man snart ska borda skeppet... Nu går jag och kollar tidningsutbudet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela