Petras Värld av Utmaningar

Idag skiner solen överallt!

Publicerad 2014-03-24 19:11:00 i Mars 2014, Sy,

Idag skiner solen överallt. Både på jobbet, här hemma och i mejlkorgen ser jag. Det gäller att fånga strålarna medan de flödar för man vet aldrig vad som dyker upp här näst. Men alla mejl om vårerbjudanden och nya kollektioner får jag nog låta vara stängda och ta bort illa kvickt innan shoppingsuget tar över. Snart har det gått två månader och jag har inte klickat hem ett enda plagg. Helt galet! Dessutom har jag sytt en klänning, vilket var en upplevelse för gudarna, men jag tog mig igenom det iaf.

Så var det dags att knyppla ihop ett par ”baggies” till trollet. Det blir kvällens utmaning. Ännu en gång har jag hittat ett tyg i fyndlådan på Ohlssons. Jag trivs där. Hade vi haft Ohlssons i stan så hade jag nog legat i den där fyndkorgen jämt som en vakthund på sin tron. Grrrr

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela