Petras Värld av Utmaningar

Nya brallor och ett bollhugg!

Publicerad 2014-03-26 19:43:00 i Frej, Mars 2014, Sy,

Ta mig 17 så blev det ett par brallor tillslut. Lite coola och luftiga kortisar till sommaren. Men Frej invigde dem redan idag trots att de var lite stora.
 
 
 
Vi var hos tandläkaren också idag och Frej gapade i två sekunder, sedan var det färdigt. Sex nya tänder på gång och sedan fick han en boll som han med all kraft bet ett hål i för att visa att de tänder han har fungerar alldeles utmärkt. På vägen förbi alla patientrum så stannade han och tittade en stund på alla märkligt gapande munnar. Han hälsade på sekreterarna och sedan var vi påväg hem igen.
 
Nästa projekt blir en body med kort arm och full av snälla lejon av nedanstående tyger. Jag har en idé att pimpa & sy om lite gamla kläder också men har inte riktigt kommit på hur jag kan göra så jag får fundera lite på det. Det är speciellt en klänning som jag vill sy om för den sitter inte bra & jag älskar tyget, men den har en lång dragkedja som ställer till det. Men jag ska nog komma på något.
 
 
Hittade en superfin chokladkaka idag som jag bara var tvungen att köpa, se så läcker, både inuti och utanpå. Det går åt lite choklad när man har projekt på gång.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela