Petras Värld av Utmaningar

Varför ska man göra det enkelt.. Imorgon smäller det!

Publicerad 2014-03-18 20:07:00 i Frej, Mars 2014, Sy,

Att göra något enligt plan och så enkelt som möjligt är inte min melodi. En klänning som skulle vara basic och tråkig har nu fått en krage med spets. Jag har gjort om kragen tre gånger i två olika material innan jag tillslut fick ihop den igår sådär lite lagom bra. Jag är absolut inte nöjd, men den duger. På betygskalan upp till 10 får den en 3:a. Det blev ju trots allt någonting. Nu ska jag bara fixa till sömmen i armarna och fixa längden innan den får räknas som klar. Kanske blir det en bild imorgon med klänningen på. Den som vågar och törs får se.

Nästa syprojekt blir ett par ”baggy” shorts till Frej till sommaren och en kortarmad body. Yihaa! Plättlätt! Iaf. bodyn för det har jag gjort förut, även om grenmudden tenderar att kärva lite. Fast jag tror att jag vet hur jag ska få den bättre nu efter råd från Rångedala där världens bästa designer, Emily, bor. Jag rekommenderar starkt hennes facebooksida för både inspiration, idéer eller om man vill lägga vantarna på ett härligt ”remake” plagg som garanterat inte grannen har.

Remake And Design By Emily

Här har vi den randiga modellen idag. Dagispersonalen hade matchat ihop byxor och body så att han såg ut som en liten brottsling, haha..

 

Nästa klänning ligger redan och väntar i kö och idag ska tyget tvättas. Efter att ha grävt lite lagom pinsamt länge i fyndkorgen på Ohlssons tyger i Sthlm. hittade jag två fina velourtyger som var både billiga och härliga. De ska attackeras med glädje!

 
 Nu måste jag sätta fart om jag ska bli klar med morgondagens outfit. Tre sömmar kvar! Sedan smäller det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela