Petras Värld av Utmaningar

Att bestiga hinder & orkidévandring med stort Alvar!

Publicerad 2014-05-20 20:16:37 i Maj 2014,

Så satt man här igen tillslut. Fingrarna löper åter över tangentbordet medan trollet ligger och sover på ovanvåningen. Jodå, nu finns det inte längre några hinder i vägen. Läggningsprocessen som tidigare tog en evighet går nu både smidigt och snabbt, beroende på hur man ser det såklart. Spjälsängen har överlistats och nu klättrar trollet med briljans över långsidan och landar mjukt i vår säng. Kryper närmre och närmre och utropar med ett leende ”ogga” och sätter pekfingret in i mammas öga. Sedan lägger han sig ner vid sidan om och somnar på studs. Hur många gånger vi än pratat om att ”Frej” sover i ”Frejs” säng, ”mamma” sover i ”mammas” säng, ”pappa” sover i ”pappas” säng och ”Upsidaisy” sover i ”Upsidaisys” säng (från tv-programmet ”I Drömmarnas Trädgård”) så är det nu andra regler som gäller. Hur många försök man än gjort för att vinna över denna 1,5-åring så förlorar man stort när man minst anar det. Jag som trodde att jag segrat.. ”ogga” för dig, Frej! Du ska få igen!

Så vad gör man nu när man helt plötsligt har fått lite tid över. Jo, jag tror ta mig 17 att symaskinen åker fram. Äntligen! Men först måste jag bara visa några bilder från gårdagens orkidévandring på Öland. Som de flesta i gruppen så blev "Krutbrännaren min favorit:

 
Men mandelblom är allt bra fin den med. Helt magiskt vacker!
 
 
Sist men inte minst bjuder jag på en oxel. Bilden kan inte ge samma känsla som på plats och de lite silvriga bladen vajjar inte i vinden. Men det är ett av de vackraste träden jag sett, speciellt på plats på Öland där landskapets karga sprickzoner aldrig tar slut. Detta är en kämpe utan dess like och hur oxeln kan leva av det lilla den får är svårt att förstå. Men ibland behövs det inte mycket för att skönheten ska spira!
 
 
 
 

 

Kommentarer

Postat av: Emelie - Mamma till M

Publicerad 2014-05-21 22:34:47

Vad roligt att du är med och tävlar.
Lycka till :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petras Värld av Utmaningar

Jag, Petra Christensen, är småbarnsmamman som älskar att bygga med ord, gå på loppis och blir berusad av att gå in i en Odd Mollybutik. Hjärtat klappar dock främst för de äldre kollektionerna. Att renovera gamla möbler och att plantera tantrosa Mårbackapelargoner ligger också på toppen av min lista och nej, jag missar inga avsnitt an Ernst, även om barfotafötter är något av det värsta jag vet... Här är mitt liv!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela